Menu

Podstawowe informacje

W ramach swojej pracy realizuję następujące działania:

1) Współpraca z uczniami:

  1. diagnoza indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów;
  2. wspieranie prawidłowego rozwoju uczniów, rozwijanie ich pasji, predyspozycji
    i zainteresowań;
  3. udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej w postaci indywidualnych spotkań terapeutycznych z młodzieżą doświadczającą:
  • problemów osobistych, o podłożu psychologicznym, natury emocjonalnej itp;
  • problemów rodzinnych;
  •  niepowodzeń szkolnych;  
  • konfliktów w relacjach z rówieśnikami;
  1. prowadzenie rozmów wychowawczych z młodzieżą wagarującą oraz przejawiającą niewłaściwe zachowania w szkole, łamiącą zasady i regulaminy szkolne;
  2. prowadzenie warsztatów integracyjnych dla młodzieży klas pierwszych;
  3. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów młodzieży;
  4. inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  5. doradztwo w zakresie wyboru dalszego kierunku kształcenia oraz planowania ścieżki rozwoju zawodu.

2) Współpraca z rodzicami:

  1. służenie pomocą, poradą i konsultacjami w zakresie:
  • problemów okresu dorastania i sposobów ich rozwiązywania;
  • skutecznych metod porozumiewania się z dziećmi i konstruktywnego rozwiązywania konfliktów z nimi;
  • sposobów radzenia sobie z zachowaniami trudnymi młodzieży;
  • rozpoznawania i rozwijania indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  1. prowadzenie indywidualnych spotkań dotyczących funkcjonowania dziecka w szkole, jego frekwencji, wyników w nauce oraz relacji z rówieśnikami;
  2. poradnictwo w zakresie zagrożeń związanych z różnego rodzaju uzależnieniami (od środków psychoaktywnych, od mediów, w szczególności od internetu);
  3. wspieranie w sytuacjach trudnych wychowawczo i losowo, udzielanie informacji na temat specjalistycznych poradni, ośrodków działających na rzecz młodzieży i ich rodzin.

3) Współpraca z nauczycielami i wychowawcami:

  1.  wspieranie w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, pomoc w określeniu ich mocnych stron, predyspozycji i zainteresowań;
  2. wspieranie w organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej;
  3. poradnictwo w prowadzeniu działań wychowawczo – profilaktycznych,
    w rozwiązywaniu problemów wychowawczych klasy;
  4. konsultacje na temat problemów szkolnych, osobistych i rodzinnych młodzieży w celu ustalenia wspólnych sposobów oddziaływań;
  5. wspieranie w realizacji działań wynikających z programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});